Túrópalacsinta, ha egy szuper reggelire vágysz
2016. április 04. írta: VivisKitchenLife

Túrópalacsinta, ha egy szuper reggelire vágysz

A palacsinta ezer formája létezik, mindenki megtalálja a kedvére valót. Nektek is biztosan meg van az az egy, amit már a palacsinta szó hallatána láttok lelki szemeitek előtt és aminek az ízét a szátokban érzitek. Napokig, hetekig, sőt hónapokig képes vagyok minden nap ugyanazt reggelizni, de egyszer mindig elérem a telítődési pontot és hirtelen megkívánok valami mást. Valami újat. Szóval ha unod a simát, az amerikait vagy valami csoda folytán a banánt, akkor jöhet a túrópalacsinta.

img_20160403_122446.jpg

Első próbálkozásra is jól sikerült, de valami mégsem stimmelt. Nem voltam teljesen elégedett az eredménnyel. Így ma reggel ismét neki estem és kikísérleteztem a tökéletes változatot. Ha kipróbálnátok és nem akartok az arányokkal bajlódni, akkor az én receptem itt találjátok:

Túrópalacsinta

Hozzávalók (7 db):

1 tojás

10 dkg sovány túró

5 ek tej

1 kk méz

3 ek zabliszt (darált zabpehely)

1/4 ek sütőpor

pici reszelt citromhéj (ízlés szerint)

+ kókuszolaj a sütéshez

Elkészítés:

Mindent dobjatok bele a turmixba és hagyjátok dolgozni, amíg egy egynemű masszát kaptok (kb 3 percig). Addig forrósítsátok fel egy serpenyőben a kókuszolajat. Ha elkészült a tészta, egy evőkanál segítségével halmozzatok kis kupacokat a serpenyőbe és közepes lángon süssétek pár perc alatt mindkét oldalt aranyszínűre.

Minden feltéttel el tudom képzelni, itt csak a fantáziátok szab határt. Próbáltam bogyós gyümölcsökkel, de nekem eddig legjobban a kiwi ízvilága passzol hozzá. A gyümölcsök mellé kitűnően passzolnak a magvak is, szórd meg bátran valamivel. Vagy ha egy kis bűnözés is belefér, akkor mogyoróvaj vagy nutella is mehet rá. 

img_20160404_112955.jpg

10 perc alatt elkészül, egészséges, finom és ebédig kitart a jóllakottság érzése. Uzsiként pedig tuti kihúzod vele a vacsoráig!

ui: Pont tegnap szörnyedtem rá a Burger King kínálatában található változatra. A gyorsétterem juhar szirupos mini palacsintájával az ember a következőket pakolja magába:

1 adag kb.: 97 g / 7 db
Kalória: 333 kcal / 1402 kJ
Protein: 3.4 g
Szénhidrát: 52.9 g
Zsír: 12 g
Cukor: 28.8 g
Hozzáadott cukor: 27.3 g 
És ezért még van pofájuk 800 magyar forintot is elkérni...
Ugye, hogy Ti is inkább célba veszitek a konyhát és a sorban állás helyett elkészítitek a saját változatotokat?! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://viviskitchenlife.blog.hu/api/trackback/id/tr768558702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása